Wereldorientatie

In de kleutergroep werken we vanuit de belevingswereld van de kinderen rond thema’s. Thema’s waarmee regelmatig wordt gewerkt zijn: de seizoenen, de boerderij, de bakker, dieren, piraten. Hiervoor wordt de methode Kleuterplein gebruikt om aan alle kerndoelen te kunnen voldoen. We maken daarbij regelmatig excursies.

Wij werken op de Graaf Floris met een nieuwe wereldoriëntatie methode, Naut, Meander en Brandaan. Om de wereld te begrijpen hebben kinderen kennis nodig van aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en techniek. Maar aan kennis alleen hebben ze niet genoeg. Ook het beheersen van 21eeuwse vaardigheden is in de wereld van nu essentieel. Naut Meander Brandaan integreert kennis én vaardigheden op een unieke manier, zodat kinderen optimaal op de toekomst zijn voorbereid. Met Naut Meander Brandaan stappen kinderen zelfverzekerd de wereld in! Wil je alvast een indruk?

Bekijk het volgende filmpje op YouTube.  Bekijk video

Daarnaast maken we ter ondersteuning van de theoretische lessen excursies naar bijvoorbeeld: kasteel Groeneveld, AMC, bezoekerscentrum ’s Graveland, het Muiderslot, het Rijksmuseum, het van Goghmuseum, bedrijven, het Concertgebouw, jeugdlab en Sonnenborg Utrecht en Nemo Amsterdam, al naar gelang het aanbod.

De visie op leren van Naut, Meander en Brandaan sluit aan bij die van onze school, ‘Leren van en met elkaar’